Hoppa till innehåll

Snart testar vi app i Majviken

Inom kort lanseras Bostadsbolagets egen app som 316 hushåll i Majorna snart kommer att få testa. Fram till sommaren kommer hyresgästerna i Majviken få prova att på ett enkelt sätt göra felanmälan, boka tvättstuga, boka gästlägenhet, prata med både grannar och oss och mycket annat.

Appen är ett pilotprojekt som Bostadsbolaget testar ihop med de andra bolagen inom Framtidenkoncernen. Förhoppningen är att på sikt ta fram en app som alla våra hyresgäster kan nyttja.

– Våra hyresgäster har, precis som många andra idag, en förväntan om att kunna utföra allt fler tjänster digitalt utan krångliga inloggningar. Självklart måste vi inom allmännyttan vara med och driva utvecklingen mot ett smartare boende. Med hela boendet på fickan kan våra hyresgäster nu fixa vardagsärenden som att boka en tvättid eller skicka en felanmälan var de än befinner sig, säger Tullan Nilsson, IT-strateg på Framtidenkoncernen.

I pilottestet, som ska utvärderas till sommaren, kommer hyresgästerna även att kunna kommunicera med varandra genom ett socialt flöde. Förhoppningen är att det ska underlätta såväl lokal delningsekonomi som sociala kontakter mellan grannarna.

Du som bor i Majviken kommer snart få ett brev i brevlådan med instruktioner och personlig inloggningsuppgift till appen.