Nya åtgärder med anledning av covid-19
Publicerad 2020-12-21
Med fortsatt hög smittspridning av covid-19 i Göteborg inför vi nu ytterligare några åtgärder för att skydda dig som hyresgäst och våra medarbetare.
Följande gäller:
- Endast akuta åtgärder utförs i våra lägenheter*.
- Samtliga boservicekontor är stängda. Endast tidbokning för nödvändiga besök.
- Beställningar av tillval och mindre omfattande underhåll pausas under ca en månad. Därefter görs ny bedömning
- Begränsat antal besökare på lokala köpcentrum. Klicka här. för att läsa mer på GöteborgsLokalers hemsida
Bemanningen på våra kontor kommer att minska, vi ber om överseende för effekterna av detta. Allt vi gör nu handlar ytterst om att vi alla hjälps åt till att minska smittspridningen.
*Nedan ser du några exempel på vad vi menar med akuta åtgärder.
- El-fel, ett vägguttag som har lossnat eller en trasig huvudsäkring
- Krossad glasruta
- Fönster och ytterdörrar som inte går att stänga
- Lås-fel, tappad nyckel
- Läckande kran
- Läckande rörledning/installation
- Stopp i avloppet (kan försöka åtgärda själv utifrån en av filmerna.) Klicka här för att gå till våra instruktionsfilmer
- Toalettstol som är ur funktion
- Fel på maskiner som kyl, frys, spis
- Trasig eller saknad brandvarnare
- Fel på mediaboxen för tv-tjänster och trygghetslarm
Vi hjälps alla åt att hålla ut en stund till!