Jag är här för första gången

Första gången du loggar in behöver du fylla i ditt objektsnummer, hittar du det på dina hyresavier eller på ditt kontrakt.

Registrera dig

LOGGA IN

Hej du!

Vi har bytt inloggningssätt, ange ditt personnummer istället så går det bra...
 
Glömt lösenordet? →
 

Internet, tv och telefoni

Bostadsbolagets lägenheter är utrustade med det öppna fibernätet Framtidens Bredband. Via fibernätet kan du beställa tv, telefoni och bredband från ett stort antal leverantörer.

Framtidens bredband
bredband 

Under 2014 släcktes kabel-tv-nätet och för att se på tv behöver du välja en tv-leverantör och beställa en tv-tjänst. Allt du behöver veta, vilka tjänster och tjänsteleverantörer du kan välja bland samt beställning av de tjänster du önskar hittar du på Framtidens Bredbands hemsida.

 

Framtidens Bredband hör till marknadens modernaste och snabbaste nät och är gemensamt för Framtidenkoncernen, där Bostadsbolaget ingår. Bolagen har gemensamt valt att investera i ett modernt fibernät för att möta de krav på ny teknik som nya tv-vanor och ökad konkurrens medför.
Parabol

Detta gäller för paraboler

För parabolantenn måste du ha skriftligt tillstånd av Bostadsbolaget.

För befintliga paraboler gäller att de inte får vara monterade på fasad, fönsterkarm eller tak. Hela parabolen ska finnas innanför balkongräcket. Om parabolantennen vållar problem måste den tas bort på din bekostnad. Prata med din kvartersvärd om du har frågor kring parabolantenner i ditt område.

 

 

 

Var får jag hjälp?

• Har du problem med din tjänst (tv/bredband/telefoni) – kontakta din tjänsteleverantör, alltså den du har beställt din tv-tjänst, bredbandstjänst eller telefoni av.
• Har mediaboxen, kabellister eller vägguttag som är fastmonterade i din lägenhet trillat ner eller blivit skadad – kontakta din kvartersvärd.
• Har du frågor om subvention – kontakta vår växel på tel: 031-731 50 00
(OBS! Har du redan en godkänd subventionerad tv-tjänst behöver du inte förnya din subvention. Den löper på tills vidare.)