Bostadsbolagets lägenheter är utrustade med det öppna fibernätet Framtidens Bredband. Via fibernätet kan du beställa tv, telefoni och bredband från ett stort antal leverantörer.
Under 2014 släcktes kabel-tv-nätet och för att se på tv behöver du välja en tv-leverantör och beställa en tv-tjänst. Allt du behöver veta, vilka tjänster och tjänsteleverantörer du kan välja bland samt beställning av de tjänster du önskar hittar du på Framtidens Bredbands hemsida.
För parabolantenn måste du ha skriftligt tillstånd av Bostadsbolaget.
För befintliga paraboler gäller att de inte får vara monterade på fasad, fönsterkarm eller tak. Hela parabolen ska finnas innanför balkongräcket. Om parabolantennen vållar problem måste den tas bort på din bekostnad. Prata med din kvartersvärd om du har frågor kring parabolantenner i ditt område.
• Har du problem med din tjänst (tv/bredband/telefoni) – kontakta din tjänsteleverantör, alltså den du har beställt din tv-tjänst, bredbandstjänst eller telefoni av.
• Har mediaboxen, kabellister eller vägguttag som är fastmonterade i din lägenhet trillat ner eller blivit skadad – kontakta din kvartersvärd.
• Har du frågor om subvention – kontakta vår växel på tel: 031-731 50 00
(OBS! Har du redan en godkänd subventionerad tv-tjänst behöver du inte förnya din subvention. Den löper på tills vidare.)